Hoppa till innehåll
  • Kompetensutveckling
  • Våra Konsulter
  • Nyheter
  • Om oss
Meny
  • Kompetensutveckling
  • Våra Konsulter
  • Nyheter
  • Om oss
Kontakta oss

Tillbaka till nyheter

Intervju med Conny Sundqvist, ekonomichef och business controller

Vi har haft möjligheten att intervjua Conny Sundqvist, som är verksam som interimskonsult och har hela 27 års erfarenhet inom rollerna som ekonomichef och business controller. Nedan låter vi honom besvara några frågor.

  1. Hur länge har du arbetat som interimskonsult?
    – I cirka sju månader.

 

  1. Hur kommer det sig att du valde att bli interimskonsult istället för att ta en fast anställning på ett företag?
    – Jag vill inte sitta på ålderdomshemmet när jag blir gammal och ångra att jag inte vågade att testa driva eget företag. Den största skillnaden mot att vara anställd är att jag bestämmer över min egen tid och vad jag vill göra med den. Vill jag under en period arbeta fem dagar i veckan så gör jag det, men vill jag endast arbeta tre dagar i veckan så väljer jag det. Det är helt upp till mig själv.

 

  1. Är det svårt att få uppdrag som interimskonsult?
    – Innan jag startade var jag lite orolig för att det skulle vara det, men hittills har det gått väldigt bra. Jag har haft full beläggning hela tiden. Jag får cirka en till två förfrågningar per månad om jag är intresserad av olika uppdrag.

 

  1. Vad är det bästa med att vara interimskonsult?
    – Det bästa är att jag är min egen chef och styr över mig själv och min tid. Som anställd är det andra som har den ”förmånen”.

 

  1. Hur långa brukar dina uppdrag vara?
    – Hittills har mina uppdrag varit på sex till sju månader.

 

  1. Känner du dig som en del av företaget när du är interimskonsult?
    – Ja, absolut. Jag har hittills blivit väldigt bra mottagen i alla mina uppdrag. I och med att uppdragsgivaren har sökt upp mig eller Competence Group för att de har ett behov av hjälp så har uppdragsgivaren ett eget intresse av att jag trivs i mitt uppdrag för att de ska få bästa resultat. Sedan är det ju också väldigt viktigt att jag själv bjuder till och skapar kontakt med de personer jag arbetar med.


  1. Varför har du valt att ansluta dig till Competence Group?
    – Det var Rebecka Ek, som jag arbetat med hos två av mina tidigare arbetsgivare, som lockade mig att komma med i Competence Group. Vi hade några sammankomster tillsammans i höstas med hela gänget, konsulter och ägare, innan det drog i gång på allvar. Människorna i den här gruppen kändes helt rätt, både som personer och i sin profession.

 

 

Competence interim har ett stort nätverk, tack vare att ägarna har jobbat i flera stora företag och är aktiva i Värnamo- och Jönköpings näringsliv, Styrelseakademien etc. Vi jobbar aktivt med att förmedla och matcha jobb och interimer. Vi samarbetar även med flera andra förmedlare och rekryterare.

”Bra människor känner bra människor och vår styrka är vårt nätverk”.

Vill du också läsa mer om Conny Sundqvist och hans imponerande profil? Läs mer här. 

Relaterade artiklar

Ny satsning på ledarskapsutbildningar!

Ny satsning på ledarskapsutbildningar!

Läs mer
Vi utökar vår verksamhet med styrelserekrytering!

Vi utökar vår verksamhet med styrelserekrytering!

Läs mer
Scandbio behövde förstärkning på Ekonomi!

Scandbio behövde förstärkning på Ekonomi!

Läs mer

Följ oss gärna i sociala medier

Till linkedin

Vi tror på kraften i kompetens, erfarenhet och förmågan till helhetstänk. Tillsammans har våra skickliga interimskonsulter erfarenhet från 25 olika bolag och en sammanlagd arbetslivserfarenhet på över 250 år – respekt!

SNABBMENY
  • Kompetensutveckling
  • Våra konsulter
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Kompetensutveckling
  • Våra konsulter
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
BESÖKSADRESS

Competence Group
Mariebo Solbacken 2
554 39 Jönköping

KONTAKTPERSON
REBECKA EK
  • rebecka@competencegroup.se
  • 072-528 45 70

© Competence Group 2025